Erasmus+ Akreditacija


IKT in poučevanje na prostem


Med prvomajskimi počitnicami sem se udeležila izobraževanja, ki ga je organizirala Teacher Academy, na temo uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) in poučevanja na prostem. Cilj seminarja je bil združiti teoretično znanje in praktične veščine, ki učiteljem omogočajo inovativno poučevanje zunaj tradicionalne učilnice.

Seminar je trajal pet dni in je bil sestavljen iz različnih delavnic in predavanj. Prvi dan je bil posvečen uvodu v IKT orodja in kako jih učinkovito uporabiti pri poučevanju, naslednji dnevi pa so bili osredotočeni na praktične delavnice, ki so potekale na različnih lokacijah na prostem v Splitu. Seminar mi je omogočil, da sem razširila svoje znanje o IKT in se naučila, kako tehnologijo integrirati v pouk na prostem. Spoznala sem tudi različne metode za vključevanje učencev z uporabo interaktivnih in praktičnih nastopov. Ta pristop ne samo da povečuje zanimanje učencev, ampak tudi izboljšuje njihovo zavzetost in razumevanje učne snovi. Čeprav je bilo izobraževanje koristno za razumevanje in integracijo IKT v poučevanje, pa so na seminarju prav tako poudarili, da je prekomerna raba teh tehnologij lahko neprimerna, zlasti za otroke v predšolskem obdobju. Razpravljali smo o pomembnosti uravnoteženja tehnologije z aktivnostmi, ki spodbujajo neposredno izkušnjo in medosebno interakcijo, kar je ključno za celotni razvoj otrok.

Zapisala: Mateja Gabrijel


Digital literacy for teacher: Navigating ICT


V soboto, 20. 04. 2024, sem se odpravila na pot proti otoku večne pomladi, Madeiro. Na seminarju smo bili skupaj, še z ostalimi učečimi se iz Poljske, Španije, Slovenije in Latvije.

Izobraževanje nas je opremilo z znanjem in veščinami za integracijo IKT in učinkovito uporabo digitalnih orodij, zase in v skupini. V današnjem hitro razvijajočem se digitalnem svetu, pomeni integracija tehnologije v vzgojno izobraževalni proces »revolucijo« izkušnje učečih se in priprava otrok, učencev in študentov na prihodnost. Raziskovali smo pomen IKT v vzgoji in izobraževanju in kakšne so prednosti, ki nam jih le ta ponuja.

Pridobili smo praktične izkušnje za ustvarjanja privlačnega  in prilagojenega izkustvenega  učenja z digitalnimi orodji. Spoznali smo, da sta sodelovanje in komunikacija ključni veščini v digitalni dobi. Naučili smo se ovrednotiti vpliv integracije IKT v vse pore našega življenja tako v profesionalno življenje, kot tudi v privatno življenje. Pregledali smo formativne in sumativne strategije ocenjevanja s pomočjo digitalnih orodij. Izobraževanje mi je prineslo znanje za sprejemanje IKT in digitalnih orodij kot transformativni element na moji profesionalni poti. S tem bom prenašala znanje, veščine in samozavest za ustvarjanje privlačne in vključujoče učnega prostora, ki spodbuja kritično mišljenje, sodelovanje in ustvarjalnost, na naslednje generacije.

S pridobljenim znanjem bom sama pogosteje posegala po različnih orodjih, ki so nam bila podana in podrobno prikazana. Naj omenim samo nekaj od njih: Pixton, Menti.com, Kialo, Avatar, Genially, Podcastle, BBC sound effects, Pixabay, Padlet, Canva, Picker wheel, Flip, Capcut, Ezgif.com, Remove.bg, Woclap.com, Chtoma Key, Book Creator, Quizizz, Schoolai.com, Gimkit, Magicschool,… Strokovni delavci lahko po svojih željah in motivih za delo v oddelkih poljubno vključujejo v svoje strokovno delo in pedagoško prakso, zgoraj navedena orodja in portale. Ozaveščanje o koristnosti računalniškega opismenjevanja, ekološke ozaveščenosti v povezavi z računalniškim opismenjevanjem in odpravo prekomerne papirologije, je tudi del tega izobraževanja. Na tej točki naj omenim vse otroke, posebej otroke z manj priložnostmi, da so s tem deležni nadstandardnih storitev, ki jih ponuja vrtec. Da se ob IKT tehnologiji učijo varne uporabe, ter smiselne uporabe IKT iz vidika lastnega napredka.

Vsekakor bom novo pridobljeno znanje delila in prikazala na aktivih svetovalnega dela, na pedagoških dnevih… Neprecenljiva izkušnja mednarodnega sodelovanja, za možnost izboljšanja znanja tujega jezika, digitalnih kompetenc, ter inovativna priložnost za strokovni razvoj in ustvarjanje sodobnejšega, bolj dinamičnega strokovnega okolja v organizaciji.

Zapisala: Petra Kačičnik Škof


Job shadowing
Sledenje na delovnem mestu


V nedeljo, 10. 3. 2024 smo se štiri strokovne delavke Vrtca Hrastnik (Lucija, Dunja, Maja, Nuša) odpravile v Španijo, natančneje v Malago, kjer smo prisostvovale pouku v šoli Cano Cartamon. Tam smo bile prisotne 4 delovne dni. Zanimivo je, da so pri njih otroci od 3 do 12 let vključeni v šolo, mlajši od treh let pa obiskujejo zasebne vrtce. Prvi dan so nam razkazali šolo, kjer so je ravno celotna šola pripravljala na vsakoletni festival, letos pod temo CIRKUS.

Vsi hodniki, prostori šole, dejavnosti v vzgojno izobraževalnem procesu so vsaj delno namenjeni prevladujoči tematiki in tudi učitelji prehajajo med razredi in podajajo učno snov na to temo. Prav tako so starši močno vpeti v festival, tako da so med našim obiskom dnevno prihajali v šolo in pomagali z dekoracijo. Šola je zelo »odprta« in dobro sodeluje z okoljem.

Bistvo našega obiska je bila uporaba IKT tehnologije pri dejavnostih. Digitalizacija močno vpliva na naš vsakdan in tudi na poučevanje. Tako se šole na različne načine prilagajajo in spreminjajo metode poučevanja, da bodo lahko učence naučile ustreznega znanja ter potrebne spretnosti in veščine, pomembne za delovanje v družbi prihodnosti. Pri svojem delu so učitelji uporabljali bee bot-ke, tablične računalnike, interaktivne table, lego robotke. Ravno pri slednjih je bilo zanimivo to, da je učitelj najprej naučil starejše otroke, kako uporabljati lego robotke, potem pa so ti otroci učili mlajše otroke. Izkušnja je bila zelo prijetna in zanimiva


Senčenje na delovnem mestu – Tallinn Estonija


V nedeljo 7.1.2024 smo se zaposlene v Vrtcu Hrastnik – Mojca, Lucija in Dunja odpravile na pot proti Estoniji. 5 dni smo bile prisotne v vrtcu Tallinna Arbu Iasteaed, v Tallinnu.

Zanimivost vrtca v katerem smo bile je tudi ta, da se nahaja v delu Talinna, kjer je prebivalstvo večinoma rusko govoreče. Tako v vrtcu uporabljajo oba jezika – tako estonščino kot ruščino. Po odredbi države pa smejo od 1. septembra 2024 v vseh vrtcih v Estoniji uporabljati le estonski jezik, zato se zdaj tega jezika pospešeno učijo tudi delavci vrtca.

Prvi dan so nam razkazali vrtec, kjer imajo med drugim tudi bazen, savno in solno sobo. Otroci tako dvakrat tedensko obiščejo bazen, kjer se z učiteljico plavanja učijo plavalnih veščin. Po urniku pa obiščejo tudi savno in solno sobo. Zanimivo je tudi, da imajo v vsaki igralnici svojo kuhinjo, kjer asistentka po vsakem obroku pomije in pospravi posodo. Veliko poudarka dajejo na zdravju in dobremu počutju tako otrok kot zaposlenih. Bistvo našega obiska je bila uporaba IKT tehnologije v vrtcu. V vsaki igralnici imajo velik interaktivni ekran, ki ga uporabljajo vsak dan. Zanimivo je bilo opazovati otroke, kako obvladajo ekran na dotik in jih to dodatno motivira pri učenju skozi igro. Poleg tega imajo v vrtcu zelo veliko število robotkov, ki jih uporabljajo pri delu z otroki. V našem vrtcu poznamo Bee-botka, v Tallinnu pa smo poleg njega spoznale še: Robot Robert, Activity trackers, Big-point boot, Makeblock Neuron Inventor, Neuron Creativ Kit Lab, Easi-Scope Visual, Makey Makey, QR code, Coding expres, Smart Train, Ozobot, Edisson robot, Pro Bot, Maastikurobot, mTiny robot, Qobo robot, Tale-bot, Dash and dot, Codey Rocky, iRoboto Root ter Sphero. Senčenje na delovnem mestu je bilo izjemno zanimivo. Splošna ugotovitev udeleženek je bila, da so pri uporabi IKT tehnologije precej pred nami.

Zapisala: Dunja Volavšek


STEM  in IKT poklici prihodnosti – Erasmus seminar v Pragi


Strokovni delavki Vrtca Hrastnik – Mirjam Rupar in Urša Mastnak sva se v prvem tednu meseca novembra udeležili 5-dnevnega strukturiranega seminarja z naslovom New ways to teach STEM and screenless ICT fot teachers (teachers 4-8 years).Seminar je potekal v Pragi na Češkem, v angleškem jeziku.

Udeleženki sva pridobili nova znanja na področju STEM dejavnosti in IKT tehnologije. V sklopu seminarja in predstavi primerov dejavnosti v vrtcu v Pragi, sva dobili vpogled v delovanje različnih dejavnosti skozi otroške oči: spoznali sva, kako že v vrtcih lahko pripravljamo otroke na poklice prihodnosti ( graditelj, arhitekt, električar, vodovodar,…) ter se seznanili kako graditi strukture in sisteme za delo v oddelku. Spoznali sva pravilen pristop, tehniko in izvedbo po posameznih sklopih. V sklopu IKT dejavnosti sva dobili vpogled v svet robotov, orientacijo na mreži, enostavno kodiranje, algoritme ter reševanje osnovnih problemov z ustvarjalnim zamišljanjem. Zavedati se moramo, da bodo skozi leta današnji poklici drugačni. Da ljudi že zamenjujejo roboti in avtomatsko vodenje, zato moramo čimprej te novosti in znanja predstaviti otrokom v vrtcu in graditi to v nadaljevanju šolskega sistema. Novo pridobljeno znanje bova prenesli na sodelavce Vrtca Hrastnik in strokovne delavce drugih vrtcev v Zasavju na naših Pedagoških dnevih, ki bodo predvidoma v mesecu februarju. Strokovni delavki: Mirjam Rupar, Urša Mastnak


O PROJEKTU


Časovni okvir

  • 1.6.2023 – 31.8.2024
  • 80% od 18.230€ (porabiti je potrebno 80% ali več, sicer ne dobimo preostalih 20%).

1. Razvoj in napredek osebnih in profesionalnih kompetenc zaposlenih v vrtcu.

  • Zaposleni dobijo z izmenjavam, seminarji v tujini vpogled v različne izobraževalne sisteme, pedagoške prakse in jih imajo možnost medsebojno primerjati, iskati vzporednice in
  • prepoznavati dobre strategije, ki so v pomoč pri nadgradnji lastne prakse, medsebojno delijo svoja že pridobljena znanja in izkušnje in s tem strokovno rastejo.
  • Problem zaposlenih je, da težko stopijo iz okvirjev lastne prakse in se (pre)počasi odzivajo na potrebe današnjega otroka in okolja, kjer delujejo. Premalo zaupajo v lastne sposobnosti,
  • premalo se aktivno povezujejo znotraj in zunaj vrtca.

2. Dvig kakovosti predšolskega sistema z uvajanjem inovacij in novih (pedagoških) praks (predvsem s področja IKT tehnologije).

  • Želimo, da zaposleni začnejo pogosteje posegati po različnih orodjih iz spleta in jih neposredno vključevati v svoje strokovno delo in pedagoško prakso (uporaba Etwinningovih orodij ali drugih portalov).
  • Doseči želimo osveščanje zaposlenih o koristnosti računalniškega opismenjevanja, ekološki ozaveščenosti v povezavi z računalniškim opismenjevanjem in odpravo prekomerne papirologije

3. Razvoj ključnih kompetenc otrok, posebej otrok z manj priložnostmi.

  • Želimo si, da so vsi otroci, še posebej pa otroci z manj priložnostmi, deležni vseh nadstandardnih storitev, ki jih lahko ponudi vrtec. Da imajo vsi otroci dostop do IKt tehnologije in se ob njej razvijajo ter učijo varne uporabe IKT (ter smiselne uporabe IKT iz vidika lastnega napredka).
  • Želeli bi, da se otroci skupaj z zaposlenimi vključujejo v mednarodne projekte in tako spoznavajo druge kulture, druge jezike, druge otroke. Na tak način se učijo novih jezikov, učijo se sodelovanja, empatije; širijo svoje znanje o svetu, o zavedanju, da nas raznolikost bogati, da drugačnost ni težava, ampak izziv.

4. skrb za boljši motorični razvoj otrok.

Kako boste sledili in ocenjevali svoj napredek pri tem cilju?

  • Zaposleni zbirajo izkušnje in informacije, kako spodbuditi in ozavestiti miselnost zaposlenih, staršev, širšega okolja o pomembnosti motoričnega razvoja otrok in o tem vodijo zapise.
  • Osveščanje celotnih družin o pomenu gibanja in razvijanja grobe in fino motorike – merimo vključevanje staršev na različne dogodke; merimo udejstvovanje staršev pri izvedenih aktivnostih v vrtcu.

5. okrepiti zaposlene za sodelovanje v EU projektih in razvoj evropske dimenzije ustanove.

  • Zaposleni izboljšajo znanje tujega jezika, digitalnih kompetenc in pridobijo inovativno priložnost za strokovni razvoj, s tem pa ustvarijo sodobnejše, bolj dinamično, predano in strokovno okolje v organizaciji:pripravljenost zaposlenih za vključevanje dobrih praks in novih metod, vključno z digitalnimi zmogljivostmi.
  • Z vključevanjem v mednarodne aktivnosti želimo razvijati zavest zaposlenih in otrok o lokalni, nacionalni in evropski kulturni dediščini ter razumevanjem kulturne in jezikovne raznolikosti.

Comments are closed.